Oblečení a strava

... co si vzít na sebe a jak se na lekci připravit ...

Klasická jóga

Ideální je lehčí oblečení, které vás nebude nijak omezovat v pohybu a budete se v něm cítit pohodlně a dobře. Cvičíme většinou naboso, ale pokud vám bývá zima na nohy, neváhejte použít ponožky. Na relaxaci jsou u nás k dispozici lehké deky na přikrytí a stejně tak jsou volně k zapůjčení i podložky. Je-li vám příjemnější mít vlastní „pomůcky“, samozřejmě je přineste. Schovávání pomůcek u nás bohužel z kapacitních důvodů není možné.

Doporučujme nejíst alespoň 1,5 hodiny před cvičením – záleží jak rychlé máte trávení a o jak těžká jídla jde – abyste se v průběhu lekce cítili dobře, a aby jednotlivé ásany mohly rozvinout svůj plný potenciál. Ze stejného důvodu není při klasické józe, ani krátce před lekcí, vhodné pití. Samozřejmě záleží na vašem vlastním uvážení a pocitech. Nedoporučujeme ani dlouhé hladovění.

Aerojóga

Ideální je opět lehčí oblečení, které vás nebude nijak omezovat v pohybu a budete se v něm cítit pohodlně a dobře. Vhodné jsou delší legíny a spíše obepínající trička. Volné tričko v obrácených pozicích často odhalí z vašeho těla víc, než byste si přáli. Cvičíme naboso, pokud vám bývá zima na nohy, samozřejmě použijte ponožky. Na relaxaci jsou u nás k dispozici lehké deky na přikrytí a stejně tak jsou volně k zapůjčení i podložky.

Před Aerojógou určitě minimálně 2 hodiny nic nejezte a půl hodiny nic nepijte. Pozicemi hlavou dolů by váš žaludek mohl být nepříjemně překvapen. Pokud je to možné, nepijte ani během lekce.

Hot jóga

Ideální je lehčí oblečení, které vás nebude nijak omezovat v pohybu a budete se v něm cítit pohodlně a dobře. Vhodné mohou být plavky, nátělníky, či krátké sportovní legíny, které nesají pot - pokud dáváte přednost přírodním materiálům, zvolte spíše tenkou bavlnu. Muži často chodí pouze v kraťasech ale záleží na tom, v čem se vám bude příjemně cvičit. Cvičíme bez bot a většinou naboso. Důležité je mít s sebou v tělocvičně ručník, abyste si mohli v průběhu lekce utírat obličej, a vodu na doplňování tekutin. Počítejte s tím, že veškeré oblečení během cvičení úplně propotíte. Ručníky je případně možné za poplatek půjčit na recepci.

Při lekcích hot jógy střídáme aerobní a anaerobní spalování (spalujeme cukry i tuky, tělo si vytváří svalovou hmotu) a tak zkraje lekce rychle klesá hladina cukru v organizmu. Bývá proto doporučováno si cca v průběhu hodinky před cvičením Hot jógy dát něco malého sladkého – např. banán nebo mϋsli tyčinku, sladký jogurtový nápoj atd., aby tělo získalo zdroj energie a rychlý pád krevního cukru nezpůsobil nevolnost při lekci. Jinak se ale pokuste minimálně dvě hodiny a lépe tři hodiny před vaší hodinou nejíst a vyhýbejte se i alkoholu a kávě. Necvičilo by se vám dobře a nemuseli byste lekci dokončit – což by byla škoda.

Další dotazy

  • Jak si vybrat lekci?
  • Co si vzít s sebou?
  • Které lekce jsou vhodné pro začátečníky?
  • Lze u vás platit kartou nebo přes účet?
  • Podmínky uplatnění kartiček, benefitů a poukázek našich partnerů

    Karty MultiSportBenefity a.s.Benefit PlusGallery BetaFlexipass SodexoUnišek, CadhocTicket benefitsSpolupracujeme

    Novinky

    Články a zajímavosti nejen o józe

    Jóga je skvělá i pro chlapy v letech

    ... rozhovor s Richardem Holickým ...  Více

    Aerojóga očima lékařky

    Všichni jistě známe bolest zad. Aby ne, postihuje asi 1/3 naší populace. ...  Více

    Jóga a stres

    Stres je slovo, které před lety vstoupilo do našeho každodenního slovníku a ...  Více

    Jsme na Facebooku

    S radostí vás přivítáme mezi našimi fanoušky. Dozvíte se nejen o našich akcích a novinách, ale také různé zajímavosti ze světa jógy.

    Jsme odrazem vnějšího světa a vnější svět je odrazem nás

    Kevin Durkin

    Ochrana osobních údajů |  Podmínky a pravidla rezervačního systému |  Provozní řád |  Povinně zveřejňované informace |  Odhlásit se z odběru e-mailů