Jóga pod mikroskopem

6 + 1 důvodů, proč je nezbytné cvičit jógu
Jóga pod mikroskopem

Jóga je dnes celospolečenským fenoménem, ale možná nevíte, že už i vědecké výzkumy potvrdily její prospěšnost pro naše zdraví a její vliv na dlouhověkost. Předkládáme vám tedy nové argumenty vědy, které vám možná pomohou praktikovat jógu s ještě větší radostí :-)

1. Prodlužuje život

Zdá se to nemožné? Vědci zjistili, že koncové výběžky na špičkách chromozomů mikroskopických šroubovic DNA, známé jako telomery, se zkrátí, kdykoliv se buňka rozdělí - a podle jejich délky lze odhadnout stáří buňky i člověka. Přitom se ale ukázalo, že telomery mohou vypadat ve stejném věku různě, protože podléhají spoustě každodenních vlivů, a tím hlavním je chronický psychický stres.

Zmírnění stresu pak může biologické hodiny zpomalit nebo i zvrátit, a toto zpomalení má dobrý vliv zejména u lidí ve středním a vyšším věku. Mezi aktivitami, které svými účinky dosahují nejlepších výsledků na příznivější biologický věk, bylo právě cvičení jógy.

2. Budete zdraví

Nedávný výzkum norských odborníků z univerzity v Oslu zase přinesl nové poznatky, které pomáhají osvětlit fakt, proč lidé cvičící jógu podléhají méně často onemocněním a virovým infekcím. Cvičení jógy má totiž podle norského výzkumu prakticky okamžitý dopad na genovou expresi, a to konkrétně u imunitních buněk.

3. Zlepšuje sexuální život

Jóga a její cviky prokrvují pohlavní orgány, stimulují žlázy s vnitřní sekrecí a zbavují úzkosti, která někdy stojí za naší nechutí či únavou.

4. Je lepší než léky na vysoký tlak

Několik nezávislých testů a studií prokázalo, že pravidelné praktikování relaxačních jógových technik a mírného cvičení ásan, dokáže v průměru snížit systolický krevní tlak o 11,52 milimetru rtuti tlakoměru a diastolický tlak o 6,83 milimetru rtuti na tlakoměru, což je srovnatelné s užíváním léků na hypertenzi. A to jak ve velikosti efektu, tak v časovém trvání změny.

5. Zlepší stav vašich zad i bolesti hlavy

Uvolňuje svalové tenze, symetricky a intenzivně protahuje šíjové svaly i svaly zad a zlepšuje tak funkční stav celé páteře i prokrvení hlavy.

6. Pomůže se ztuhlými klouby

Významně napomáhá a ovlivňuje uvolnění ztuhlosti, zánětu kloubů a bolesti. Lehké jógové cviky při pravidelné praxi mají příznivý vliv i na revmatoidní artritidu.

+ 1. Nejlepší nakonec – jóga vás zbaví stresu

Klid a uvolnění, které přináší cvičení jógy, vnese příjemný pocit harmonie do vašich životů - co si přát více...

Články a zajímavosti nejen o józe

Naučte se s námi pravidelně čistit své tělo

Detoxikačních kurzů v dnešní době naleznete všude opravdu mnoho... stejně ...  Více

Nešlapejte si po štěstí

Jako strom, který má pevné kořeny a vydrží kdejakou vichřici, tak i ...  Více

Hormonální jóga

Mnoho žen hledá, hledá a vlastně ani netuší přesně co. I já jsem hledala ...  Více

Jsme na Facebooku

S radostí vás přivítáme mezi našimi fanoušky. Dozvíte se nejen o našich akcích a novinách, ale také různé zajímavosti ze světa jógy.

Každá buňka dovede být šťastná

B.K.S.Iyengar

Ochrana osobních údajů |  Podmínky a pravidla rezervačního systému |  Provozní řád |  Povinně zveřejňované informace |  Odhlásit se z odběru e-mailů